Parcel Untuk Kado Natal dan Tahun Baru

Posted by Mobile eSports


ANEH92 - "Kado Natal dan Tahun Baru"  Parcel sangat sesuai untuk diberikan kepada keluarga, sahabat, atasan, rakan kerja dan partner perniagaan anda. Pada hari Krismas dan Tahun Baru sebagai contoh, dengan memberikan parcel, anda boleh mendedahkan rasa hormat dan terima kasih anda. 

Parcel Untuk Kado Natal dan Tahun Baru

Kado Natal dan Tahun Baru bisa berupa bunga, coklat, cake serta parcel merupakan bentuk kasih sayang dari anda untuk orang-orang tercinta. 

Parcel untuk Perayaan Krismas misalnya, biasanya diberikan atau dihantar sehari atau pada hari H. Oleh para penerima hadiah parcel, biasanya parcel-parcel tersebut disimpan rapi di tempat khusus, salah satunya di ruang tamu.

Cara untuk mendapatkan parcel, selain membuat atau mengemasnya sendiri, boleh juga dengan membeli ke kedai-kedai penjual parcel. Selain itu sejak beberapa tahun terakhir penjual parcel semakin menjamur. 

Kalau sebelum ini hanya ada kedai-kedai atau kaunter khas pembekal parcel, kini tidak lagi. Di gerai-gerai kecil ternyata banyak dijumpai. Menurut Yuliana, seorang penjual parcel di Jl. Datuk Bandar Mustajab Surabaya, sejak beberapa tahun terakhir jumlah permintaan (pembeli) parcel jualannya semakin meningkat. 

Belum lagi mereka yang menempah khas dengan bentuk dan kemasan yang berbeza, juga terbilang luamayan banyak. "Artinya, selain kami menyediakan parcel yang sudah jadi, ada juga pelanggan yang menghendaki dalam bentuk dan isi bungkusan berbeza.

Tentu saja ini harus ditempah terlebih dahulu. Tentang harganya tentu saja sesuai dengan berat isinya pesanan. Bagi kami, apa-apa yang dikehendaki customer kami siap melayani, "katanya mengakui. 

Bahan-bahan untuk membuat parcel, kata dia, sebenarnya mudah didapat dipasaran. Termasuk bahan untuk membungkus. Bedanya, barangkali hanya pada bentuk dan bungkusan. Karena memang semua orang boleh menghias parcel yang menarik dan pantas untuk diberikan sebagai hadial atau hadiah kepada siapapaun. [SUMBER]

{ 1 comments... or add one}


Dino Hardiano mengatakan...

kado natal yang bermanfaat :)

Posting Komentar