MOHON JANGAN ABAIKAN ! Berhentilah Membeli Air Ini Kalau Sayang Keluarga, Akibatnya Sangat Mengerikan

Posted by Unknown


ANEH92: Jika anda menyayangi keluarga anda, tolong berhenti membeli air ini. Sudah ada warga negara malaysia yang mengalaminya. Tolong sebarkan berita penting ini kepada siapa saja tanpa terkecuali.

Seperti yang dikutip aneh92 dari penbirudotcomoffcail, Kelihatan sekali dari penyusutan mendadak berat badannya itu yang menyebabkan tiada lagi keceriaan pada wajah Khairul Helmi. Sekarang tidak ada jalan lain bagi helmi untuk menyambung hidup kecuali menumpang rumah adik perem­puannya di Kampung Tok Panjang.

Sejak dua tahun yang lalu helmi di vonis mengidap penyakit ini, mulai dari selera makan yang berkurang hingga berat badan yang semakin hari semakin menyusut. Sampai kurus kering.

Yang lebih memprihatinkan lagi, kadang keadaannya sangat menyedihkan karena hanya mampu terbaring di rumah akibat penyakitnya itu.

“Dulu badan saya pernah menginjak 100 kg malahan saya dikate­gorikan berbadan besar tapi sehat dan mampu bekerja sebagai operator kilang di Perai.

“Namun semuanya berubah pada tahun 2012 silam, saya di vonis menghidap diabetes yang sangat kronik menyebabkan berat badan menyusut sampai hanya mampu terlantar di rumah dan dijaga oleh adik perempuan saya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di sini hari ini.

Tambahnya, sejak ibu bapanya berpisah, ibunya, Rosmah Sulaiman, 44, menikah lagi dan kini menetap bersama bapak tirinya dan hanya sesekali datang menjenguk­nya di rumah.

Jelas Khairul Helmi, biarpun sedih dengan nasib yang menimpanya namun, dia tenang dan pasrah atas ketentuan itu.

“Kalau dapat diputar kembali masa lalu, saya mau kembali sehat seperti dulu dan tinggalkan amalan buruk suka minum air berkarbonat yang menjadi penyebab penyakit ini,” ujarnya.

Sementara itu, temannya, Mahazan Mohamad, 34, berkata, dia tidak menyangka Khairul Helmi menjadi kurus akibat menghidap penyakit yang kronik kerana menyangka rakannya itu selama ini mengamalkan diet.

“Memang saya terkejut apabila dimaklumkan yang dia menghidap diabetes kronik kerana saya sangka dia hanya berdiet. Apapun saya tetap akan berada di sisinya dan memberi sokongan agar dia kembali sihat.

“Selain itu saya berharap ada pihak yang sudi menghulurkan sumbangan kepada Khairul Helmi untuk membiayai rawatannya,” katanya.

{ 0 comments... or add one}


Posting Komentar